۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

دانلود فیلم The Social Network dvd rip 2010 شبکه اجتماعی با زیرنویس فارسی


imdb: 8.3/10
top 250 imdb: # 144
کارگردان: دیوید فینچر
درام، بیوگراف

http://www.mediafire.com/?nfgxhvtilg4ldki
http://www.mediafire.com/?4llel4i6w7qi0sa

http://www.mediafire.com/?dbfdig14r45928s

http://www.mediafire.com/?bk2m6ab24cl1d3g


یا

http://www.mediafire.com/?q05icxn7j6k1tf3
http://www.mediafire.com/?y6f789xrgpx1cmp
http://www.mediafire.com/?tbjbkx2j97wyobg
http://www.mediafire.com/?53tm71j1as3sz1n

یا
?Click here to download Part 1
Click here to download Part 2?
Click here to download Part 3?
Click here to download Part 4?
Click here to download Part 5?
Pass: urgrove.com
زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/The+Social+Network/Farsi+Persian/1

شبكه ی اجتماعی, داستان زاده شدن سایت عالم گیر «فیس بوك» و خالق این سایت, مارك زوكربرگ, را در محور خود قرار داده. فیس بوك طی پنج سالی كه از تاسیس آن می گذرد توانسته است بیش از پانصد میلیون نفر را جذب خود كند. دوستی های مجازی فیس بوكی در بسیاری از موارد به دوستی ها و پیوندهای واقعی تبدیل شده و این طور به نظر می رسد كه دنیا پس از خلق فیس بوك به محیطی دوستانه تر و اجتماعی تر تبدیل شده است; هرچند كه برخی از جامعه شناسان از این نگران هستند كه ارتباطات اینترنتی ای از قبیل فیس بوك می تواند جای ارتباطات رودررو را بگیرد و گرما و صمیمیت دیدار حضوری را برای همیشه از بین ببرد.
البته فیلم شبكه ی اجتماعی قصد كنكاش در وجوه فلسفی و اجتماعی فیس بوك را ندارد. تمركز اصلی فیلم بر روی حوادثی است كه منجر به خلق سایت پر طرفدار فیس بوك شد.
این فیلم محصول مشترك یك كارگردان صاحب اعتبار به اسم دیوید فینچر و فیلمنامه نویس معتبری به اسم آرون سوركین است. این دو سینماگر سرشناس در تازه ترین كار خود موفق شده اند به اهداف چندگانه خویش نایل شوند: آفرینش مجموعه ای از كاراكتر های كاملا پرداخت شده ی جذاب; نمایاندن حوادث كلیدی ای كه منجر به رشد و توسعه ی فیس بوك شد; و كشف مرزهای مبهمی كه در حیطه ی بی شكل «مالكیت فكری» وجود دارد.
عامل اصلی جذابیت این فیلم دو ساعته پرداختن اش به مقولاتی مثل دوستی و خیانت است كه همان قدر در جامعه ی سنتی مهم بوده كه در جامعه ی مدرن امروزی اهمیت دارد. شما نباید الزاما عضو فیس بوك باشید تا از این فیلم جذاب و فوق العاده خوش ساخت لذت ببرید.
شبكه ی اجتماعی از روی كتاب میلیاردرهای اتفاقی نوشته ی بن مزریچ ساخته شده است. نكته ی مهمی كه باید به آن توجه كرد این است كه كتاب مزریچ عمدتا از نگاه ادواردو ساورین -دوست سابق زوكربرگ و دشمن بعدی وی – نوشته شده. زوكربرگ حاضر نشد با مزریچ مصاحبه بكند. او بعدا به تندی محتویات كتاب مزریچ و همین طور فیلم شبكه ی اجتماعی را تكذیب كرد.
شبكه ی اجتماعی دارای یك ساختار فلش بكی است. زوكربرگ, موسس و بنیانگذار جوان سایت فیس بوك در نیمه ی دوم دهه ی 2000 در دو دادگاه جداگانه شركت كرد. شاكیان ادعا كرده بودند كه زوكربرگ ایده ی تاسیس فیس بوك را از آنها دزدیده است. فیلم با مبنا قرار دادن شهادت های ارائه شده در این دادگاه ها و به تصویر كشیدن روایت های شهود, قصه ی شكل گیری فیس بوك را باز می گوید. به عبارت دیگر, فیلم حوادث منجر به تاسیس فیس بوك, از اكتبر 2003 تا سپتامبر 2005 را به صورت روشن و سر راست روایت می كند.
موقعی كه ما اولین بار مارك زوكربرگ (جسی آیزنبرگ) را می بینیم, او مشغول صرف شام با دوست دخترش, اریكا آلبرایت (رونی مارا) است. آنچه در حین این شام می گذرد, مسیر زندگی زوكربرگ را تغییر خواهد داد. اریكا كه از دست منم منم زدن های زوكربرگ خشته و كلافه شده تصمیم می گیرد روابط خود را با او قطع كند. اریكا عاقبت ناسزای جانانه ای به زوكربرگ می گوید و میز شام را ترك می كند. زوكربرگ به اتاق خوابگاه اش بر می گردد, به الكل پناه می بردو سپس از بهترین (و تنها) دوست اش, ادوارد ساورین (اندرو گارفیلد) تقاضای كمك می كند. زوكر برگ در یك عمل انتقام جویانه با یاری ساورین وب سایتی را طراحی می كند تحت عنوان «فیس مش»; وب سایتی كه در آن دختران دانشجوی هاروارد از حیث جذابیت های ظاهری شان درجه بندی شده اند. این سایت تقریبا بلافاصله مورد توجه دانشجویان هاروارد قرار می گیرد. استقبال به حدی زیاد است كه سرورهای دانشگاه مختل می شود. زوكربرگ به جرم این كار شش ماه از ادامه ی تحصیل باز می ماند اما شهرت بسیاری در سطح دانشگاه به دست می آورد.
سپس دو قلوهای وینكل وولز (آرنی هامرز) از راه می رسند و از زوكربرگ می خواهند كه برای آنها وب سایتی طراحی كند كه مخصوص قرار گذاشتن بین دوست ها باشد. زوكربرگ, هسته ی اصلی این پیشنهاد را می گیرد و در مسیر دیگری حركت می كند; مسیری كه نهایتا منجر به خلق سایت فیس بوك می شود.
فیس بوك با استقبال گسترده ی هارواردی ها روبه رو می شود و دیری نمی گذرد كه به دیگر دانشگاه های معتبر آمریكا نیز راه می یابد. شهرت فیس بوك توجه شان پاركر (جاستین تیمبرلیك), خالق ثروتمند سایت نپستر را به خود جلب می كند. شان بلافاصله با زوكربرگ تماس می گیرد و آمادگی خود را برای همكاری با وی اعلام می كند. وی سرمایه كافی را در اختیار زوكربرگ قرار می دهد تا وی سایت فی بوك را از یك پروژه ی محدود دانشگاهی به پدیده ای عالم گیر و جهان گستر مبدل كند…
غالب حوادثی كه در فیلم به تصویر كشیده شده با واقعیت تطبیق می كند. فیلم شرح منطقی و درستی از چگونگی تكوین فیس بوك را اریه می كند. فیلم برای ما روشن می كند كه ایده ی تاسیس فیس بوك كاملا از آن زوكربرگ نبوده اما وی نقش اصلی را در تكوین این پدیده داشته است. فیلم با تاكید بر این وجه داستان, پرسش هایی درباره ی این موضوع كه «مالكیت فكری» چیست و چه ویژگی هایی دارد مطرح می كند.
در برخی رسانه ها عنوان شده كه هدف فیلم شبكه ی اجتماعی رسوا كردن و بی آبرو كردن مارك زوكربرگ بوده اما واقعیت آن است كه اهداف فیلم نمایاندن كاراكتر چند وجهی زوكربرگ و نمایاندن خوبی ها و بدی های وی بود. زوكربرگ مثل بسیاری از نوابغ فكری, آدمی غیر اجتماعی, متكبر از حیث فكری, و ناتوان در برقراری رابطه ی دوستانه بود. او دوستان نزدیك چندانی نداشت و به همین دلیل خود را غرق در پروژه ی فیس بوك كرد.
جسی آیزنبرگ, بازیگری كه ارزش های بازیگری اش تاكنون ناشناخته باقی مانده بود (زامبی لند و ادونچرلند) حالا با ایفای نقش یك نابغه ی جوان دمدمی مزاج توانسته ارزش های بازیگری خود را به رخ بكشد و از همین حالا امیدوار كاندیداتوری جایزه ی اسكار باشد. جاستین تیمبرلیك نیز با ارائه ی یك بازی كاملا زیر پوستی توفیق یافته كاراكتر كاریزماتیك و پر انرژی شان پاركر را خلق كند.
فیلمنامه از لحظات طنز تهی نیست و دیوید فینچر به سبك سیاقی كارگردانی كرده كه تماشاگر همواره خود را در مركز حوادث و لوكیشن ها (اتاق های خوابگاه, پارتی ها, خانه ی اجاره ای در كالیفرنیا و غیره) می بیند.
بعد از اكران عمومی شبكه اجتماعی غالب بحث ها معطوف این موضوع شد كه آیا فیلم برخورد منصفانه ای با مارك زوكربرگ داشته یا نه. در واقع این موضوع یك امر كاملا حاشیه ای است. شبكه ی اجتماعی یك فیلم روایی مبتنی بر یك داستان واقعی است و نه یك فیلم مستند. لذا تماشاگر نباید توقع داشته باشد كه همه ی حوادث فیلم كاملا منطبق بر واقعیت ها باشد. مهم این است كه كاراكتر اصلی فیلم جذاب و گیرا از كار در آمده و داستان زندگی این كاراكتر قانع كننده است. شبكه ی اجتماعی بی شك جزو امید داران اصلی كسب جوایز اسكار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

Related Posts with Thumbnails
ShoutboxSurvival Kits